Terpaan Media Sosial Tiktok Terhadap Tingkat Partisipasi Politik Mahasiswa Pada Pemilihan Presiden Indonesia Tahun 2024
Abstract
This study aims to analyze the various aspects of exposure that occur, including the types of content presented, interactions between users, and their political impact. The research method used is quantitative by using strata sampling techniques to structure the population so as to provide greater sampling efficiency. This research aims to provide a comprehensive understanding as well as the effects of TikTok social media exposure on political participation in the 2024 Presidential election, as well as its consequences in a broader political context. The results of this study are expected to help develop knowledge about public relations strategies in their implementation on social media and serve as a foundation for the development of more effective political communication strategies in the future.
References
Hasyim, A., & Azkia, S. S. S. (2023). Pendidikan Politik bagi Pemilih Pemula dalam Pemilihan Umum 2024. Jurnal Hukum Tata Negara, 2(2). https://doi.org/10.30762/vjhtn.v2i2.281
Kurniawan, F., & Mutiah, T. (2022). Menentukan Capres dan Cawapres 2024 Melalui Penggunaan Media Sosial. Global Komunika, 5(2).
Martono, N. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada
Munawwaroh, P. R., Evawani, P. :, Lubis, E., & Si, M. (2018). PENGARUH TERPAAN MEDIA PADA AKUN INSTAGRAM @EXPLORESIAK TERHADAP MINAT KUNJUNGAN WISATA KE SIAK SRI INDRAPURA. In JOM FISIP (Vol. 5, Issue 1).
Noviyanti, & Ubaidullah. (20211). PENGARUH MEDIA SOSIAL TERHADAP PARTISIPASI PEMILIH PEMULA PADA PILPRES 2019 DI KABUPATEN ACEH UTARA. Jurnal Ilmiah Mahasiswa FISIP Unsyiah, 6, 6.
Rahmad, A. (2016). MANAJEMEN HUMAS SEKOLAH. Yogyakarta: Media Akademi
Creswell, W. John. 2013. Research Design Pendekatan Kualitatif, Kuantitatif, dan
Mixed. Yogyakarta : Pustaka Pelajar.
Munawwaroh, P. R., Evawani, P. :, Lubis, E., & Si, M. (2018). PENGARUH TERPAAN MEDIA PADA AKUN INSTAGRAM @EXPLORESIAK TERHADAP MINAT KUNJUNGAN WISATA KE SIAK SRI INDRAPURA. In JOM FISIP (Vol. 5, Issue 1).
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D, Cetakan ke-24. Bandung: Alfabeta.
Widyaningsih, S. I. (2022). ANALISIS PENGARUH TERPAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM, KEPERCAYAAN KONSUMEN DAN KESADARAN MEREK TERHADAP MINAT BELI PRODUK BANANA CHIPS PADA FOLLOWERS AKUN INSTAGRAM ALLVORS. Doctoral Dissertation, Universitas Islam Agung Semarang.
Zulhendra, J. (2022). PEMILU (PEMILIHAN UMUM) DALAM KAJIAN POLITIK ISLAM. Normative Jurnal Ilmiah Hukum, 10(1 April), 17-33. doi:10.31317/normative jurnal ilmah hukum.v10i1 April.765
Zulkarnaen, F., Adara, A. S. ., Rahmawati, A. ., Wartadiayu, L., & Pamungkas, M. D. . (2020). Partisipasi Politik Pemilih Milenial pada Pemilu di Indonesia. Jurnal Politikom Indonesiana, 5(2), 55–63.
Martinoes, M. R. (2022). YAYASAN LEMBAGA PENDIDIKAN ISLAM (YLPI) RIAU UNIVERSITAS ISLAM RIAU FAKULTAS ILMU KOMUNIKASI PENGARUH TERPAAN MEDIA PADA AKUN INSTAGRAM @LOCALPRIDEINDONESIA TERHADAP PERILAKU KONSUMTIF MAHASISWA FIKOM UIR.
Safira, N. W., Zurani, I., & Riau, U. (2022). PENGARUH TERPAAN MEDIA INSTAGRAM @PEKANBARUKULINER TERHADAP PEMENUHAN KEBUTUHAN INFORMASI FOLLOWERS. Jurnal Ilmu Komunikasi |, 11(2), 77–85.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.